Wednesday, September 23, 2015

Kerajaan Negeri Terengganu hadiahkan pemain THT Umrah dan 10 ribu.

Ahmad Razif bergambar bersama Piala TNB dan Liga Premier TNB-MHL yang dimenangi pasukan THT.

Kerajaan negeri Terengganu menghadiahkan pakej umrah dan wang tunai RM10 ribu kepada pemain dan pegawai pasukan Pasukan Hoki Terengganu (THT) dan lawatan luar negara kepada pemain bukan Islam susulan kejayaan mereka menjulang kejuaraan berganda Piala TNB dan Liga Premier TNB-MHL.

Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Razif Abd Rahman berkata, ia sebagai penghargaan kepada THT yang telah mengharumkan nama negeri Terengganu dalam arena hoki tanah air buat 2 tahun berturut-turut.

‘Kerajaan negeri bersetuju memberikan wang tunai sebanyak RM10 ribu dan pakej umrah manakala bagi pemain bukan Islam diberikan lawatan ke luar negara yang mempunyai sama nilai dengan umrah’

‘Kos keseluruhan bagi ganjaran ini berjumlah lebih RM1 juta’.

‘Saya berharap pasukan THT terus berusaha mengekalkan kejuaraan ini pada musim depan’ katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita Terengganu Times selepas Mesyuarat Mingguan Exco Kerajaan Negeri Terengganu di Wisma Darul Iman tengah hari ini.

Turut hadir Pengerusi Belia, Sukan Dan Sumber Manusia Dato’ Rozi Mamat, Setiausaha Kerajaan Negeri Dato’ Osman Muda, Presiden THT Dato’ Wan Ahmad Nizam Wan Hamid dan barisan pemain THT.Pasukan Terengganu Hockey Team (THT) menerima insentif daripada kerajaan negeri Terengganu.

Ahmad Razif berharap kejayaan yang dilakukan oleh pasukan THT ini menjadi pemangkin semangat dan dicontohi oleh persatuan sukan yang lain yang pada masa yang sama mampu menaikkan bidang sukan negeri Terengganu.

Sementara itu, para pemain dan pegawai THT akan mengadakan lawatan ke London pada 29 September ini untuk mengadakan beberapa perlawanan persahabatan di sana.

Sumber : Terengganu Times

No comments:

Post a Comment