Monday, October 12, 2015

Kompleks Sukan Hulu Terengganu mula dibina.





Kompleks Sukan lengkap dengan pelbagai prasarana yang menelan belanja sehingga RM50 juta mula dibina di Hulu Terenganu.

Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri, Dato’ Rozi Mamat berkata kompleks sukan pertama di bawah kerajaan negeri itu akan menyediakan infrastruktur lengkap kepada peminat sukan.

“Tender sudah diumumkan dan sekarang kerja-kerja permulaan telah dilakukan oleh kontraktor terlibat.

“Kompleks sukan yang dijangka siap tahun hadapan ini lengkap dengan padang bola, trek olahraga, padang hoki serta bowling padang. Manakala bagi ‘indoor’ pula ianya lengkap dengan gelanggang futsal, bola jaring dan juga badminton,” katanya.

Beliau ditemui selepas merasmikan Anugerah Sukan Untuk Semua (ASUS) di Green Acres Golf & Country Club Kuala Ibai, Kuala Terengganu, semalam.

Turut hadir, Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri Terengganu, Rusli Yusoff.

Pada majlis itu, Rajemah Syeikh Ahmad dinobatkatkan sebagai Tokoh ASUS dan membawa pulang RM2,000 serta trofi dan sijil.

Bagi Kategori Pemimpin Lelaki, Yusrisyam Ibrahim dipilih manakala Kategori Pemimpin Wanita pula, Nor Aida Che Husin diberi penghargaan menerima anugerah tersebut. Masing-masing membawa pulang RM2,000 berserta trofi dan sijil.

Kelab Gimnasium Rakyat Gimas Dungun pula memenangi tempat pertama dalam Kategori Persatuan Sukan sekaligus melayakkan mereka menerima wang tunai berjumlah RM5,000 berserta trofi dan sijil diikuti Persatuan Sukan & Rekreasi Orang Kurang Upaya Negeri Terengganu (RM4,000 berserta trofi dan sijil) Persatuan Sepak Takraw Daerah Kuala Terengganu (RM3,000 berserta trofi dan sijil).

Sumber: Teganukita

    No comments:

    Post a Comment